Kysymykset ja vastaukset
Kysymykset ja vastaukset

Onko sinulla jotain kysyttävää? Olemme koonneet tälle sivulle yleisimmät asiakkaidemme esittämät kysymykset, jotta saisit vastaukset kysymyksiisi helposti ja nopeasti.


Alennuskoodi lisätään ostoskorissa kohtaan "Onko sinulla alennuskoodi tai lahjakortti?".

Muista painaa lopuksi "Lisää"-painiketta, muutoin koodi ei tallennu tilauksellesi.
Voit käyttää vain yhden alennuskoodin tilausta kohden.

Jos alennuskoodi ei toimi, tarkistathan että koodin ehdot ovat täyttyneet.


Tilausvahvistus lähetetään sähköpostitse pian sen jälkeen, kun tilauksesi on vahvistettu maksetuksi tai hyväksytty laskulla.

Jos et jostain syystä saanut tilausvahvistusta, se voi johtua sähköpostisi roskapostisuodattimesta. Valitettavasti emme saa ilmoitusta, jos sähköpostiviestimme torjutaan. Lisäämällä meidät turvallisten lähettäjien luetteloon varmistat, että lähettämämme sähköpostiviestit tulevat jatkossa perille.

Löydät tilauksesi tiedot myös asiakastililtäsi kohdasta "Tilaukseni".

Myös väärä sähköpostiosoite tilauksella voi olla syy miksei tilausvahvistusta ole tullut.



Saat virheilmoituksen, mikäli maksu ei mene läpi. Jos maksusi ei mene läpi puuttuvien tietojen vuoksi, on nämä kohdat merkitty sivulla punaisella. On tärkeää, että kaikki pakolliset kentät on täytetty.

Saattaa myös olla, että MobilePayhin liitetyssä kortissasi tai MobilePay-sovelluksessa on jokin ongelma. Tarkistathan, että kaikki tiedot ovat oikein ja sovellus on ajan tasalla.

Jos "Valitse MobilePay" -painike ei toimi, voit sulkea koko sivun ja yrittää uudelleen.


Yhteistyökumppanimme Klarna käsittelee laskuihin liittyvät asiat. 

Voit hoitaa maksuihin liittyviä asioita osoitteesta Klarna.com tai  Klarnansovelluksen kautta.


Päästäksesi Kassalle on sinun ensin siirryttävä Ostoskoriin.

  • Tämän jälkeen rullaa sivua alas, kunnes löydät vihreän "Siirry kassalle" -painikkeen.
  • Klikkaa uudelleen vihreää "Siirry kassalle" -painiketta.
  • Täytä Kassalla kaikki yhteystietosi.
  • Valitse tämän jälkeen toimitustapa sekä haluamasi noutopiste, jos haluat toimituksen Postiin.
  • Valitse tämän jälkeen maksutapa ja klikkaa "Maksa tilaus".


Kirjaudu sisään asiakastilillesi sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi kohdasta ”Oma sivuni”. Valitse seuraavaksi kohta "Profiilini" ja lisää osoite klikkaamalla kohtaa "Lisää uusi osoite". 

Uusi osoite tallentuu automaattisesti oletusosoitteeksi asiakastilillesi. Voit poistaa vanhan osoitteen kohdasta "Aikaisemmat osoitteet" klikkaamalla halutun osoitteen kohdalla olevaa ruksia. Voit tallentaa tilillesi useita osoitteita ja oletusosoitteen vaihtaminen onnistuu helposti kohdasta "Aikaisemmat osoitteet" klikkaamalla oikein -merkkiä.

Mikäli haluat käyttää eri osoitetta vain yksittäisellä tilauksella, voit muuttaa osoitteen tilauksen tietoihin suoraan kassalla.

Muutos ei vaikuta jo tehtyihin tilauksiin.

Jos sinulla on jo asiakastili, liity jäseneksi päivittämällä "Profiilini".

  • Kirjaudu sisään asiakastilillesi ja anna suostumuksesi "Profiilini"- kohdassa markkinointiviestien lähettämiseen sähköpostitse ja tekstiviestitse.
  • Ilmoita myös voimassa oleva puhelinnumero.
Tämän jälkeen saat hyödynnettyä jäsenedut, kun teet tilauksen sisäänkirjautuneena.

Jos sinulla ei vielä ole asiakastiliä, voit luoda sen täältä. Antamalla suostumuksesi sekä tekstiviestien että sähköpostien vastaanottamiseen, saat käyttöösi kaikki jäsenedut.


Tilauksen noutaminen suoraan varastoltamme ei valitettavasti ole mahdollista.


Cocopanda.fi toimittaa tilauksia vain Manner-Suomeen. Cocopanda toimii myös Ruotsissa ja Tanskassa. Norjassa toimii sisarverkkokauppamme Blivakker.no. Jos asut jossakin näistä maista, voit halutessasi tehdä tilauksen suoraan kyseisen maan verkkokauppaan.


Jos et ole saanut tilausvahvistusta, voi olla että olet epähuomiossa laittanut tilaukselle väärän sähköpostiosoitteen.

Ongelma voi myös johtua sähköpostisi roskapostisuodattimesta. Jotkin sähköpostipalvelimet suodattavat saapuvat sähköpostit suoraan roskapostiin. Emme valitettavasti pysty vaikuttamaan tähän. Emme myöskään saa ilmoitusta, jos sähköpostiviestimme torjutaan. Lisäämällä meidät turvallisten lähettäjien luetteloon varmistat, että lähettämämme sähköpostiviestit tulevat jatkossa perille.

Löydät tilauksesi myös asiakastililtäsi kohdasta ”Tilaukseni” ja voit sieltä halutessasi ladata kopion tilausvahvistuksestasi ja tarvittaessa tulostaa sen.


On mahdollista, että tilauksella on ilmoitettu virheellinen sähköpostiosoite. Tällöin et saa tilausvahvistusta, mutta mikäli tilauksesi on vahvistunut, se lähetetään tilauksessa ilmoitetun osoitteen mukaisesti.

Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme "Oma sivuni" kautta kohdasta "Asiakaspalvelu" voidaksemme etsiä tilauksesi.


Saat vahvistuksen sähköpostitse, kun tilauksesi on lähetetty matkaan varastoltamme.
Jos et ole saanut tätä vahvistusta, voit myös tarkistaa tilauksesi tilan Oma sivuni kautta kohdasta "Tilaukseni".


Kun tilauksesi rekisteröitynyt meille, tuotteet pakataan ja lähetetään. Normaali toimitusaikamme on toimitustavasta riippuen 1-4 arkipäivää. Voit tarkistaa tilauksesi tilan ja seurata pakettisi kulkua "Oma sivuni" kautta kohdasta "Tilaukseni." Lähetystunnus tallentuu tilauksesi tietoihin kun pakettisi on lähtenyt matkaan varastoltamme. Klikkaamalla lähetystunnusta pääset suoraan paketin seurantasivustolle.

Varastomme sijaitsee Saksassa. Jos tilauksen toimitustavaksi on valittu normaali toimitus tai kotiinkuljetus, logistiikkakumppanimme Bring toimittaa tuotteet Suomeen Postin lajittelukeskukseen. Lähetystunnus aktivoituu, kun paketti skannataan ensimmäisen kerran matkan aikana Postin lajittelukeskuksessa. On täysin normaalia, että lähetysseurannassa ei näy merkintöjä ennen kuin paketti on käsitelty Postilla.

Kun pakettisi on noudettavissa noutopisteestä, saat automaattisen saapumisilmoituksen tekstiviestillä sekä sähköpostina. Mikäli olet valinnut kotiinkuljetuksen, saapuvasta lähetyksestä ilmoitetaan vastaanottajalle tekstiviestillä tai soittamalla.

Jos tilauksen toimitustavaksi on valittu DHL Express, toimittaa DHL paketin tilauksen yhteydessä ilmoitettuun kotiosoitteeseen. Voit tilata lisätietoa DHL-pakettisi kulusta paketin seurantasivulla kohdasta "Tilaa tietoa lähetyksesi etenemisestä".

Asiakkaana olet velvollinen seuraamaan lähetyksesi tilaa. Cocopanda.fi ei ole vastuussa saapumisilmoituksien lähettämisestä. Jos paketista ei tule normaalin toimitusajan puitteissa Postin saapumisilmoitusta, olethan yhteydessä meihin, jotta voimme tiedustella paketin tilannetta logistiikkakumppaniltamme.


Kun pakettisi lähtee matkaan varastoltamme, lähetystunnus tallentuu automaattisesti asiakastilillesi kohtaan Tilaukseni. Löydät lähetystunnuksen myös sähköpostiisi lähetetystä viestistä "Pakettisi on lähetetty matkaan". Klikkaamalla lähetystunnusta pääset suoraan pakettisi seurantasivustolle.

Varastomme sijaitsee Saksassa. Jos tilauksen toimitustavaksi on valittu normaali toimitus tai kotiinkuljetus, logistiikkakumppanimme Bring toimittaa tuotteet Suomeen Postin lajittelukeskukseen. Lähetystunnus aktivoituu, kun paketti skannataan ensimmäisen kerran matkan aikana Postin lajittelukeskuksessa. Tämän vuoksi lähetystunnuksella ei näy tapahtumia ennen Suomessa käsittelyä.

Jos tilauksen toimitustavaksi on valittu DHL Express, toimittaa DHL paketin tilauksen yhteydessä ilmoitettuun kotiosoitteeseen. Voit tilata lisätietoa DHL-pakettisi kulusta paketin seurantasivulla kohdasta "Tilaa tietoa lähetyksesi etenemisestä".


Jos käy niin ikävästi, että olet vastaanottanut viallisen tuotteen, pyydämme sinua rekisteröimään reklamaation asiakastilisi kautta.

Teet reklamaation näin:

  • Kirjaudu asiakastilillesi kohdasta "Oma sivuni".
  • Valitse seuraavaksi "Asiakaspalvelu".
  • Valitse tukitiketin kategoriaksi "Reklamaatio".
  • Mikäli tilaukselta on puuttunut tuote tai paketissa on väärä tuote, valitse tukitiketin kategoriaksi "Puuttuva tai väärä tuote".


Käyttäessäsi 14 päivän palautusoikeutta, vastaat palautuksesta aiheutuvista postikuluista. Palautusoikeus on 14 vuorokautta tilauksen vastaanottamisesta.

Rekisteröimällä palautuksen "Oma sivuni" kautta, saat palautuslomakkeen ja sopimusnumeron, joita käytettäessä palautuskulut ovat 5,00 €. Vähennämme palautuneiden tuotteiden hyvityksestä palautuskulut 5,00 €, kun palautus on käsitelty varastollamme.

Voit myös vaihtoehtoisesti maksaa palautuskulut omakustanteisesti Postin kassalla. Huom! Omakustanteisesti lähetettyjä palautuksia ei ole vakuutettu puoleltamme.

Palautuskulujen pidättämisen jälkeinen loppuhyvitys suoritetaan käyttämäsi maksutavan mukaisesti.

Tuotteen tulee olla täysin alkuperäisessä kunnossa. Avattuja tai kokeiltuja hygieniatuotteita ei voi palauttaa. Emme myöskään hyväksy palautusta, jos tuotteen sinetti tai muovikääre on avattu. Voit lukea aiheesta lisää ehdoistamme. Paketin noutamatta jättäminen postista tai lähettäminen paluupostissa ilman erillistä ilmoitusta ei riitä kaupan peruuttamiseksi.

HUOM! 

Ennen paketin palauttamista rekisteröi palautus asiakastilisi kautta:

1. Kirjaudu sisään ”Oma sivuni” kautta ja valitse kohta ”Asiakaspalvelu”.
2. Klikkaa ”Uusi tukitiketti+” ja valitse kategoriaksi ”14 päivän palautusoikeus”.
3. Valitse syyksi ”Palautus”. Tämän jälkeen valitse oikea tilausnumero ja valitse listalta palautettavat tuotteet.
4. Halutessasi voit lisätä kuvan ja klikkaa tämän jälkeen ”Jatka”.
5. Klikkaamalla ”Palauta tuotteet”, saat palautusohjeet sekä palautuslomakkeen ja sopimusnumeron kohtaan ”Asiakaspalvelu” luotuun tukitikettiin.


Jos et nouda pakettiasi postista, se palautuu automaattisesti takaisin meille. Paketin noutamatta jättäminen tai lähettäminen paluupostissa ilman erillistä ilmoitusta ei riitä kaupan peruuttamiseksi.

Jos haluat tuotteet lähetettävän sinulle uudelleen, tulee sinun maksaa palautuskulut 5,00 € sekä uudet toimituskulut. Kun pakettisi on palautunut varastollemme, luodaan asiakastilillesi tätä varten tilausvaraus, jonka maksamalla tuotteet lähetetään sinulle uudelleen. Jos et vahvista tilausvarausta tai jos et halua tuotteita, vähennämme palautuneiden tuotteiden yhteissummasta noutamattoman paketin kulut 20,00 € ja palautuskulut 5,00 €. Hyvitämme jäljelle jäävän summan sinulle tilauksella käyttämäsi maksutavan mukaisesti. Alkuperäisiä toimituskuluja ei hyvitetä.


Jos tilauksesi ei ole saapunut noudettavaksi viikon kuluessa siitä kun se lähti varastoltamme, olethan meihin mahdollisimman pian yhteydessä ”Oma sivuni” kautta.
Tarkistamme tällöin pakettisi tilanteen logistiikkakumppaniltamme.


Jos tilaustasi ei ole vielä lähetetty matkaan, voit peruuttaa tilauksen itse ”Oma sivuni” kautta kohdasta "Tilaukseni". Klikkaa tilausnumeroa ja valitse aukeavalla sivulla ”Pysäytä tilauksen lähetys”.

Mikäli tilauksen tilana on "Maksamatta", peruuntuu tilaus automaattisesti 24 tunnin kuluttua ellet halua vahvistaa tilausta.


Voimme muuttaa tilauksen osoitetta, noutopistettä tai puhelinnumeroa vain asiakaspalvelumme aukioloaikoina, mikäli tilaus ei ole vielä siirtynyt pakkausosastomme käsittelyyn. Tilauksissa jossa maksutapana on lasku, voimme vaihtaa vain noutopistettä ja puhelinnumeroa. Tilauksen tuotteille ei voi tehdä muutoksia.

Asiakaspalvelumme aukiolojen ulkopuolella voit peruuttaa tilauksen itse ”Oma sivuni” kautta kohdasta "Tilaukseni". Klikkaa tilausnumeroa ja valitse aukeavalla sivulla ”Pysäytä tilauksen lähetys”. Tämän jälkeen voit tehdä uuden tilauksen oikeilla tiedoilla ja sisällöllä. 

Jos tilaus on jo lähetetty, emme voi enää muuttaa yhteystietoja tilaukselle. Kun pakettisi on palautunut takaisin varastollemme, luodaan asiakastilillesi tätä varten tilausvaraus, jonka maksamalla tuotteet lähetetään sinulle uudelleen.


Yhteistyökumppanimme 
Klarnakäsitteleemaksuihin liittyvät asiat. Löydät laskusi sekä muut Klarnaan liittyvät maksusuorituksesi osoitteesta Klarna.com tai Klarnansovelluksen kautta. 


Voit tilata uutiskirjeemme luomalla itsellesi asiakastilin ja vahvistamalla asiakastilin luomisen yhteydessä, että haluat vastaanottaa tarjouksia sähköpostitse. Jos olet jo asiakas, voit tilata uutiskirjeen tai peruuttaa sen tilauksen "Oma sivuni" kautta kohdasta Profiilini. Lisää ruksi kohtaan ” Toivon saavani ilmoituksia kampanjoista ja uutuuksista sähköpostitse” liittyäksesi uutiskirjeen tilaajaksi tai poista ruksi, mikäli haluat perua tilauksen. Voit peruuttaa uutiskirjeen tilauksen myös klikkaamalla uutiskirjeen lopussa olevaa linkkiä.

Jos olet Cocopanda-klubin jäsen ja peruutat uutiskirjeen, päättyy myös jäsenyytesi samalla.


Mikäli sinulla ei vielä ole asiakastiliä, voit sen luoda täältä.

Jos sinulla on jo asiakastili meille, kirjaudu sisään asiakastilillesi ja anna suostumuksesi markkinointiviestien lähettämiseen sähköpostitse ja tekstiviestitse. Ilmoita myös voimassa oleva puhelinnumero.

Jäsenyytesi ei ole voimassa, jos kumpaankin ei ole annettu suostumusta.

Voit nähdä kaikki tarjoamamme jäsenedut täältä.


Voi olla ettei sinulla vielä ole asiakastiliä sähköpostiosoitteellasi. Sisäänkirjautuminen onnistuu vain jos asiakastili on jo olemassa.

Sisäänkirjautuminen voi epäonnistua myös väärän salasanan takia. Jos et muista salasanaasi, siirry ensin kohtaan "Oma sivuni". Kirjoita sähköpostiosoitteesi, valitse "Kirjaudu sisään" ja klikkaa tämän jälkeen näkyviin tulevaa linkkiä ”Unohditko salasanasi? Klikkaa tästä”. Lähetämme sinulle sähköpostitse linkin salasanan vaihtamiseen. Huom! Sähköpostiosoitteesi tulee olla tallennettuna asiakastilillesi ja aktivoitu, jotta saat salasanan vaihtolinkin.

On tärkeää, että klikkaat vastaanottamassasi sähköpostiviestissä olevaa linkkiä kokonaisuudessaan. Varmistaaksesi asian voit kopioida koko linkin ja liittää sen suoraan selaimeen. Jotkut sähköpostiohjelmat saattavat jakaa aktivointilinkin kahteen osaan, jolloin linkki ei toimi, kun sitä klikataan.


Tukitiketin luomiseksi kirjauduthan ensin asiakastilillesi kohdasta "Oma sivuni". Tämän jälkeen valitse kohta "Asiakaspalvelu".
Valitse tämän jälkeen "UUSI TUKITIKETTI+" ja seuraa ohjeita.


Kyllä voit. Kirjaudu sisään asiakastilillesi sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi. Klikkaa seuraavaksi Profiilini ja valitse sivuilta kohta "Muuta salasana". Kirjoita tekstikenttiin nykyinen salasanasi sekä haluamasi uusi salasana kahteen kertaan. Klikkaa lopuksi painiketta "Muuta salasana".


Kyllä, kaikki verkkokaupassamme mainitut hinnat ovat verollisia hintoja (sis. ALV 24 %). Tämän vuoksi et joudu maksamaan erillisiä tullimaksuja tilauksestasi.


Ilmoitamme alennuskoodeista pääsääntöisesti sähköpostitse ja tekstiviestitse. Mikäli olet asiakasklubimme jäsen, löydät myös käytettävissä olevia alennuskoodeja asiakastililtäsi kohdasta "Asiakasklubi".


Onko sinulla jotain muuta kysyttävää? Ota meihin yhteyttä täältä!