Käyttöehdot

Yleiset ehdot:

Lue ehtomme huolellisesti, ennen kuin rekisteröidyt tai ostat tuotteita verkkokaupastamme Cocopanda.fi. Kun ostat tuotteita, hyväksyt samalla voimassa olevat ehdot ja sitoudut noudattamaan niitä. Cocopanda.fi ei solmi sopimuksia alaikäisten (alle 18-vuotiaiden) kanssa ilman huoltajan suostumusta. (Kun asiakas valitsee MobilePayn maksutavaksi, asiakkaan tulee olla yli 15-vuotias.)

Rekisteröityminen:

Jotta voit ostaa verkkokaupastamme Cocopanda.fi, sinun on luotava tili ja sinulla on oltava toimitusosoite Suomessa. Rekisteröityminen on ilmaista eikä velvoita sinua tekemään tilausta. Huolehdimme siitä, että tietosi ovat turvassa eivätkä joudu ulkopuolisten käsiin. Säilytä salasana turvallisesti niin, etteivät ulkopuoliset pääse käsiksi asiakastiliisi ja mahdollisesti aiheuttamaan vahinkoa. Valitset salasanan itse rekisteröitymisen yhteydessä. Voit rekisteröityä täällä.

Cocopanda.fi myy tuotteita vain yksityishenkilöille.
Kauttamme ostetut tuotteet on tarkoitettu omaan käyttöön, ei jälleenmyyntiin.

Suostumuksesi uutiskirjeentilaajana:

Rekisteröitymällä uutiskirjeemme tilaajaksi suostut siihen, että Cocopanda.fi (Henkilötietojen käsittelijä) käsittelee henkilökohtaisia tietojasi sähköpostiosoitteena. Sinua on informoitu ja olet tietoinen siitä, että voit milloin vain peruuttaa suostumuksesi. Peruutus voidaan tehdä saamasi uutiskirjeen mukana olevasta linkistä tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Sinulle on ilmoitettu ja olet tietoinen oikeuksistasi tietosuojakäytäntöihin liittyen – esimerkiksi sinulla on oikeus vaatia kerättyjen henkilökohtaisten tietojesi saamista tai oikaisemista. Olet tietoinen, että lisätietoa henkilötietojen käytöstä löytyy tämän linkin takaa.

Henkilötietojen käsittely:

Tallennamme henkilötietosi rekisteröitymisen yhteydessä. Käsittelemme henkilötietojasi henkilötietolain mukaisesti. Emme tallenna henkilötunnustasi tai maksukorttisi numeroa. Ainoastaan Collector ja Nets käsittelevät kyseisiä tietojasi. Cocopanda.fi on SSL-sertifioitu, ja se noudattaa PCI DSS -tietoturvastandardia. Lue lisää täältä.

Osoitteen muuttaminen:

Turvallisuussyistä sinun tulee itse tallentaa osoitteesi Omalla sivullasi kohdassa Osoitteeni. Oletusosoitteeksi valitsemaasi osoitetta käytetään tulevien tilausten laskutus- ja toimitusosoitteena, mutta muutos ei vaikuta jo maksettuihin tilauksiin. Toisin sanoen lähetämme tilauksesi aina siihen osoitteeseen, joka on tallennettuna tietoihisi tilauksen maksuhetkellä. Voit valita itse, mihin osoitteistasi tilaus toimitetaan, kun siirryt maksamaan tilauksen.

Tilauksen maksaminen:

Kun ostat verkkokaupastamme Cocopanda.fi, voit maksaa Collectorin kautta laskulla, osamaksulla, MobilePay-sovelluksella, Visalla tai Mastercardilla. Maksaminen pankki- tai luottokortilla tekee nettiostamisesta turvallista ja varmaa.

Emme lähetä tavaroita postiennakolla.


Toimituskulut:


Toimituskulut 3,00 €. Ilmainen toimitus yli 40,00 € tilauksille! Pakettisi toimitetaan sinulle Bringin CarryOn HomeShoppingin avulla. Lähetystunnuksen avulla voit seurata pakettisi kulkua sinulle lähimpään toimituspisteeseen saakka. Saat ilmoituksen paketin saapumisesta sähköpostitse ja tekstiviestinä. Paketin noutopaikka on myös ilmoitettu saapumisilmoituksessa.

Toimitusehdot:

Toimitamme tilauksesi 3-5 arkipäivän kuluessa, mikäli mitään odottamatonta ei tapahdu kuljetuksen aikana. Saat aina tiedon sähköpostitse, kun tilaus on lähtenyt meiltä, niin voit seurata pakettisi kulkua. Lisäksi näet nämä tiedot aina Omalta sivultasi kohdasta Tilaukseni, kun olet kirjautuneena Cocopanda.fi -asiakastilillesi. Toimitamme tilauksia ainoastaan Suomeen.
Pidätämme oikeuden veloittaa noutamattomista paketeista aiheutuneet kustannukset asiakkaalta. Noutamattomista paketeista perimme asiakkaalta 20,00 € sekä palautuskulut 5,00 €.

Toimitusvauriot:

Jos paketissasi on vaurioitunut tuote, ilmoita siitä meille ohjeidemme mukaisesti. Ilmoita vaurioista kirjautumalla sisään Cocopanda.fi -asiakastilillesi ja kirjaamalla tapaus aiheluokkaan ”Toimitusvauriot”. Voit luoda tukitiketin Omalla sivullasi kohdassa Asiakaspalvelu. Sen jälkeen asiakaspalvelijamme etsii ongelmaan ratkaisun ja ilmoittaa siitä sinulle. Jos huomaat jo lähetystä vastaanottaessasi, että paketti ja sen sisältö on vaurioitunut, voit kieltäytyä vastaanottamasta pakettia. Siinä tapauksessa se palautetaan meille.

Tuotetiedot:

Cocopanda.fi pyrkii luonnollisesti aina antamaan tarkat ja oikeat tiedot tuotteista. Valitettavasti sivuiltamme voi kuitenkin löytyä joitain virheitä. Otamme mielellämme vastaan palautetta, jos sivuilta löytyy jokin sellainen virhe, joka mielestäsi pitäisi korjata.

Varaamme oikeuden erilaisista syistä johtuen olla toimittamatta tuotetta, jota pitäisi olla varastossa. Tällöin otamme yhteyttä sinuun ja hyvitämme maksamasi summan sinulle.

Tekijänoikeudet:

Kaikki Cocopanda.fi-sivuston sisältö kuuluu Cocopanda.fi Oy:lle ja on suojattu tekijänoikeuslailla sekä Suomen että kansainvälisen lainsäädännön mukaan. Tämä tarkoittaa, että Cocopanda.fi-sivuston sisältöä, mukaan lukien tavaramerkit, yrityksen nimi, tuotenimet, tuotetiedot, tuotekuvaukset, kuvat/grafiikka, suunnittelu/asettelu ja muu sisältö, ei saa ladata, kopioida tai muulla tavalla käyttää ilman Cocopanda.fi Oy:n erikseen myöntämää lupaa.


Reklamaatio ja peruuttamisoikeus:


Kaikki reklamaatioita, vaurioituneita tuotteita tai virheellisiä toimituksia koskevat yhteydenotot tulee tehdä kirjallisesti Omalta sivulta kohdasta Asiakaspalvelu. Jotta asian käsittely olisi nopeaa ja tehokasta, on tärkeää kirjata tapaus oikeaan aiheluokkaan. Sen jälkeen saat asiakaspalvelulta vastauksen, jossa on tietoja siitä, mitä sinun tulee tehdä seuraavaksi. Älä lähetä reklamaatiossa mainittuja tavaroita takaisin meille, ennen kuin olet sopinut siitä asiakaspalvelumme kanssa. Seurauksena voi muuten olla väärinymmärryksiä ja tarpeettomia viivästyksiä.

Mahdollisissa kiistatilanteissa noudatamme Suomen kuluttajaviranomaisten suosituksia.

Yleistä 14 päivän peruuttamisoikeudesta:

Ostaessasi verkkokaupastamme Cocopanda.fi sinulla on kuluttajana 14 päivän peruuttamisoikeus. Peruuttamisoikeus on voimassa 14 päivää tilauksen vastaanottamisesta eikä peruuttamisen syytä tarvitse ilmoittaa. Käyttäessäsi peruuttamisoikeuttasi saat takaisin koko maksamasi summan heti, kun olemme saaneet kaikki tuotteet takaisin samassa kunnossa ilman merkittävää arvon alenemista, joka voi johtua vaurioituneista/rikkinäisistä pakkauksista tai muusta vastaavasta. Joudut itse maksamaan tuotteiden palauttamisesta aiheutuvat kustannukset.

Jos haluat käyttää peruuttamisoikeuttasi, voit yksinkertaisesti lähettää tavarat meille takaisin 14 päivän kuluessa. Sinun tulee aina ilmoittaa meille, ennen kuin palautat paketin. Ilmoita peruutuksesta kirjaamalla tapaus aiheluokkaan ”14 päivän peruuttamisoikeus” Omalla sivullasi kohdassa Asiakaspalvelu. Silloin valmistaudumme vastaanottamaan paketin ja käsittelyaika on yleensä lyhyempi.

Peruuttamisoikeus ei vaikuta lakisääteiseen reklamaatio-oikeuteen, joka koskee viallisia tai puutteellisia tuotteita.

14 päivän peruuttamisoikeus ja maksun palautus:
Takaisinmaksu tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet tiedon peruuttamispäätöksestäsi. Tämä edellyttää, että olemme vastaanottaneet tuotepalautuksen tai olet toimittanut meille todisteen tuotteiden palauttamisesta. Käytämme suorituksen palautuksessa samaa maksutapaa, jolla maksoit tilauksesi. Saatuamme palautuksen palautamme maksamasi tuotteen/tuotteiden summan, mutta huomioithan että toimituskulut jäävät asiakkaalle maksettavaksi. Myös palautuskulut ovat asiakkaan vastuulla.

Peruutuslomake lähetetään sähköpostitse automaattisen tilausvahvistuksen liitteenä.

Reklamaatio-oikeus:

Kuluttajansuojalain mukaisesti kuluttajalla on kolmen vuoden reklamaatio-oikeus.

Kuluttajan on reklamoitava ja ilmoitettava virheestä tai puutteesta sekä vaatimuksistaan myyjälle kirjallisesti kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun virhe on havaittu tai se olisi pitänyt havaita, mutta kuitenkin enintään kolmen vuoden sisällä ostohetkestä.

Täytä yhteydenottolomake ja kuvaile virhettä mahdollisimman tarkasti ja yksityiskohtaisesti. Saat reklamaatiolle tapausnumeron ja lähetämme sinulle palautuslomakkeen, mikäli tuote pitää lähettää meille takaisin.

Reklamaatio-oikeus koskee ainoastaan valmistusvirheitä. Emme vastaa tuotteen normaalista käytöstä aiheutuneesta kulumisesta. Jos kuluttaja ei tee reklamaatiota ajoissa, hän menettää oikeutensa vedota virheeseen.

Viat tai puutteet, jotka havaitaan kuuden kuukauden sisällä tuotteen vastaanottamisesta, katsotaan yleensä toimitushetkellä olemassa olleiksi vioiksi. Myyjällä on todistustaakka siitä, että kyseessä ei ole valmistusvika.

Kun kuluttaja reklamoi vian tai puutteen vuoksi, hänellä on oikeus vaatia tuotteen korjausta tai vaihtoa. Jos ongelma on toistuva tai vakava, kauppa voidaan purkaa. Vaihtoehtoisesti myyjän kanssa voidaan neuvotella hinnanalennuksesta. Tässä tapauksessa kuluttaja hyväksyy tuotteen vikoineen tai puutteineen.

Maksun palautus reklamaation yhteydessä:
Takaisinmaksu tapahtuu viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet viestisi. Tämä edellyttää, että olemme vastaanottaneet tuotepalautuksen tai olet toimittanut meille todisteen tuotteiden palauttamisesta. Käytämme suorituksen palautuksessa samaa maksutapaa, jolla maksoit tilauksesi. Hyvitämme tilauksen summan, mukaan lukien toimituskulut, verot ja muut lisäkulut.

Onko sinulla muuta kysyttävää reklamaatiosta tai peruuttamisoikeudesta? Voit ottaa meihin yhteyttä Omalta sivultasi kohdasta Asiakaspalvelu.

Tieto riidanratkaisuelimistä:

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi Ei laatumerkkiin liisaattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Jos kuluttajalla on ongelmia elinkeinonharjoittajan kanssa koskien tuottetta tai palvelua, hän voi ratkaista riidan ilman tuomioistuinta vaihtoehtoisella riidanratkaisumenettelyllä (ODR). EU:n laajuisen verkkofoorumin ja ohjeet löydät täältä; http://ec.europa.eu/consumers/odr/. ODR-forumille on koottu yhteen kaikki eurooppalaiset riidanratkaisuelimet. Suomalainen kuluttajan, jolla on riitatilanne suomalaisen verkkokaupan kanssa, kannattaa edelleen ensisijaisesti ottaa ensin yhteyttä kuluttajaneuvontaan asian selvittämiseksi.